مراسم بزرگداشت روز ملی فیزیوتراپی و تقدیر از فیزیوتراپیست های نمونه استان فارس

مراسم بزرگداشت روز ملی فیزیوتراپی و تقدیر از فیزیوتراپیست های نمونه استان فارس
9 مرداد 1401
275 بازدید

مراسم بزرگداشت روز ملی فیزیوتراپی و تقدیر از فیزیوتراپیست های نمونه استان فارس با حضور جناب آقای دکتر کریمی معاون سازمان نظام پزشکی، جناب آقای فیزیوتراپیست موذن زاده ریاست انجمن فیزیوتراپی ایران و جمعی از فیزیوتراپیست های استان فارس، به همت هیئت مدیره انجمن فیزیوتراپی فارس در تاریخ ششم مردادماه ۱۴۰۱ و در محل هتل […]

مراسم بزرگداشت روز ملی فیزیوتراپی و تقدیر از فیزیوتراپیست های نمونه استان فارس با حضور جناب آقای دکتر کریمی معاون سازمان نظام پزشکی، جناب آقای فیزیوتراپیست موذن زاده ریاست انجمن فیزیوتراپی ایران و جمعی از فیزیوتراپیست های استان فارس، به همت هیئت مدیره انجمن فیزیوتراپی فارس در تاریخ ششم مردادماه ۱۴۰۱ و در محل هتل بزرگ شیراز برگزار شد.‌
در ابتدای مراسم جناب آقای فیزیوتراپیست دکتر احمد رضا نعمت اللهی، ریاست انجمن فیزیوتراپی شعبه فارس، ضمن خوش آمدگویی و تبریک دوم مرداد ماه روز ملی فیزیوتراپی به همکاران طی سخنانی بیان داشتند: هیئت مدیره فعلی انجمن فیزیوتراپی فارس در ابتدای دوران کرونا کار خود را آغاز کردند و با توجه به محدودیت های موجود، تمام تلاش خود را برای پیشبرد اهداف صنفی و علمی رشته به کار بست.
ایشان با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با سازمانهای بیمه گر و دانشگاه علوم پزشکی شیراز و انتقال مشکلات صنفی و حرفه ای همکاران به این سازمانها افزود: تعاملات خوبی مابین انجمن فارس و سازمانهای بیمه و دانشگاه صورت گرفته و امیدواریم که این تعاملات در آینده بیشتر گردد.
رییس شعبه فارس با اشاره به راه اندازی سایت انجمن فیزیوتراپی فارس و تشکیل یک پروفایل جامع از اطلاعات همکاران فیزیوتراپیست استان، ادامه داد: انجمن فارس فعالیت های خوبی را در زمینه اطلاع رسانی فضای مجازی و سایت ارائه داده و اطلاعات فردی و شغلی تعداد زیادی از همکاران استان تاکنون جمع آوری شده است. ایشان در ادامه سخنانشان با اشاره به اجرای تبلیغات تلویزیونی شهری و حضور در برنامه های صدا و سیما جهت شناساندن هرچه بیشتر رشته فیزیوتراپی به جامعه بیان کردند: بازخوردهای خوبی از اجرا و پخش این برنامه ها دریافت کردیم و در آینده نسبت به تکرار این موارد قطعا اقدام خواهیم کرد. دکتر نعمت اللهی در پایان سخنان خود بیان کردند: از تمامی همکارانم دعوت میکنم که حمایت های خود را از انجمن فارس دریغ نفرمایند.


سپس جناب آقای فیزیوتراپیست موذن زاده، رییس انجمن مرکزی فیزیوتراپی، طی سخنانی بیان داشتند: دوم مرداد ماه روز ملی استقلال رشته فیزیوتراپی را تبریک میگویم و با اطمینان بیان میکنم که آینده این رشته در گرو ارتقا به دکترای حرفه ای فیزیوتراپی است.
ایشان در ادامه صحبت هایشان با اشاره به برداشته شدن سقف بیمه سلامت ابراز امیدواری کردن که این برنامه توسط سایر بیمه های پایه نیز اجرایی شود. رییس انجمن فیزیوتراپی ایران با اشاره به عدم هماهنگی تعرفه های پزشکی و تورم موجود در جامعه بیان داشتند که یکی از تلاشهای انجمن مرکزی فیزیوتراپی ، برجسته تر کردن کد ارزیابی فیزیوتراپی فارغ از نسخه نویسی پزشکان است.
جناب موذن زاده در پایان سخنانشان یاد و خاطره شهدای مدافع نظام سلامت بخصوص شهدای فیزیوتراپیست را گرامی داشتند.
در ادامه مراسم جناب آقای دکتر کریمی، معاونت سازمان نظام پزشکی با تبریک روز فیزیوتراپی با اشاره به تاریخچه این روز گقتند: دوم مردادماه روزی است که استقلال حرفه ای رشته فیزیوتراپی به تصویب رسیده و ما نیز درکنار همکاران فیزیوتراپیست این روز را گرامی میداریم.ایشان در ادامه سخنانشان بیان داشتند: دخالت رشته هایی مانند تربیت بدنی و سایر رشته های توانبخشی مانند کاردرمانی در امور فیزیوتراپی مورد قبول سازمان نظام پزشکی نبوده و در صورت مشاهده اینگونه موارد بصورت قاطع برخورد خواهد شد.
معاون سازمان نظام پزشکی در ادامه سخنانشان افزودند: تعرفه اینروزهای جامعه پزشکی بسیار پایین بوده و با هزینه هایی که به مطبها و کلینیک داران تحمیل شده است اصلا همخوانی ندارد و سازمان نظام پزشکی مراتب اعتراض خود را نسبت به تعرفه ها به دفعات اعلام نموده است.
دکتر کریمی در پایان سخنانشان با اشاره به ضرورت ارتقا رشته فیزیوتراپی به مقطع دکترای حرفه ای بیان داشتند: مقطع دکترای حرفه ای فیزیوتراپی از سال ۱۹۹۲ در بسیاری از  کشورها مانند آمریکا اجرایی شده است و ضرورت اجرایی شدن این مساله در ایران نیز احساس میشود.
در ادامه مراسم  موسیقی سنتی و برنامه تقلید صدا و مسابقه و سرگرمی اجرا شد.
سپس  از  فیزیوتراپیست های نمونه استان فارس در سال ۱۴۰۱ جناب آقای  فیزیوتراپیست احسان سینایی، سرکار خانم فیزیوتراپیست الناز افخمی و جناب آقای فیزیوتراپیست امین رستگار و همچنین از فیزیوتراپیست پیشکسوت سرکار خانم ژاله بنت یعقوب تقدیر گردید.
در ادامه مراسم اعضای هیئت مدیره انجمن فیزیوتراپی فارس طی سخنانی به شرح فعالیتهای انجام شده در کمیته های انجمن فارس پرداختند.
آقای دکتر شکری مسئول کمیته علمی شعبه فارس بیان داشتند: انجمن فارس پس از کاهش محدودیتهای ناشی از کرونا، نسبت به برگزاری دوره های حضوری اقدام کرد که شروع این دوره ها با توجه به درخواست بسیار زیاد همکاران، با برگزاری دوره سوزن خشک بود. ایشان در ادامه با اشاره به عناوین برنامه های علمی آتی انجمن فارس بیان داشتند: هزینه ای که بابت برگزاری این کلاسها دریافت میگردد صرف اجاره مکان، دستمزد استاد، هزینه های پذیرایی، ناهار و فیلمبرداری میشود.
رییس کمیته علمی فارس افزود: همکاران محترم نسبت به پرشدن سریع دوره ها در ساعات اولیه اعتراض داشتند که این مساله بعلت عدم امکان برگزاری دوره ها بصورت حضوری در زمان کرونا میباشد. انجمن فارس سعی دارد با تکرار دوره ها، امکان حضور تعداد بیشتری از همکاران را فراهم نماید.
سپس جناب آقای فیزیوتراپیست حامدی، مسئول کمیته فنی انجمن به ارائه گزارش از عملکرد این کمیته پرداختند. ایشان در سخنانشان با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با بیمه های پایه جهت افزایش تعاملات و پرداختی معوقات به مراکز فیزیوتراپی افزودند: سیاست کمیته فنی انجمن فیزیوتراپی بهبود روابط و حل مشکلات با سازمانها از جمله سازمان های بیمه و دانشگاه علوم پزشکی شیراز است.
در ادامه خانم فیزیوتراپیست دکتر کاشرفی فرد خزانه دار شعبه فارس به ارائه بیلان مالی از فعالیت های دو سال اخیر شعبه فارس پرداختند.
در پایان خانم فیزیوتراپیست اطمینان مسئول روابط عمومی شعبه فارس به ارائه توضیحاتی پیرامون نحوه عضویت همکاران در سایت انجمن فیزیوتراپی فارس و کانال صنفی انجمن فارس در واتساپ جهت اطلاع از آخرین اخبار صنفی و علمی پرداختند.
این مراسم با برگزاری ضیافت شام پایان یافت.

 

مشاهده تصاویر