26 تیر 1402
95 بازدید

فیزیوتراپیست های نمونه فارس تجلیل شدند// رییس انجمن فیزیوتراپی ایران: دانشگاه علوم پزشکی شیراز قطب راه اندازی مقطع دکترای حرفه ای فیزیوتراپی می شود// مردم هنگام دریافت خدمات فیزیوتراپی در منزل از درمانگر کارت نظام پزشکی و یا کارت انجمن فیزیوتراپی را مطالبه کنند// رییس انجمن فیزیوتراپی فارس: روند اداری صدور پروانه های موسسات فیزیوتراپی […]

فیزیوتراپیست های نمونه فارس تجلیل شدند//
رییس انجمن فیزیوتراپی ایران: دانشگاه علوم پزشکی شیراز قطب راه اندازی مقطع دکترای حرفه ای فیزیوتراپی
می شود// مردم هنگام دریافت خدمات فیزیوتراپی در منزل از درمانگر کارت نظام پزشکی و یا کارت انجمن فیزیوتراپی را مطالبه کنند//
رییس انجمن فیزیوتراپی فارس:
روند اداری صدور پروانه های موسسات فیزیوتراپی در فارس کاهش یابد//

سهیلا رفیعی نژاد_”خبرجنوب”/ رییس انجمن فیزیوتراپی ایران از پذیرش دانشجوی دکترای حرفه ای فیزیوتراپی برای اولین بار در کشور خبرداد.
احمد موذن زاده در مراسم تجلیل از فیزیوتراپیست های نمونه فارس که در هتل شیراز برگزار شد، گفت: بر این اساس قرار شده که به مدت ۳ سال از مقطع لیسانس و فوق لیسانس فیزیوتراپی دانشجو بگیریم و بعد از آن اجازه پذیرش از کنکور سراسری برای مقطع دکترای حرفه ای فیزیوتراپی صادر خواهد شد. او عنوان کرد: به نظر
می رسد با اقداماتی که بورد فیزیوتراپی دارد انجام می دهد، ما در آبان ماه امسال بتوانیم آزمون پذیرش دانشجو را در این مقطع در حداقل ۶ دانشگاه در سطح کشور داشته باشیم. موذن زاده گفت:
هر دانشگاه از جمله دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ۳۰دانشجو در مرحله اول در این مقطع پذیرش می کند. او گفت: بطور کلی حدود ۲۰۰ دانشجو را برای ترم بهمن ماه همین امسال پذیرش می کنیم و سال آینده در تابستان برای پذیرش در مهرماه آزمون برگزار می شود. ریس انجمن فیزیوتراپی ایران تصریح کرد: از آنجا که قدمت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در رشته فیزیوتراپی حدود ۴۵ سال است، این دانشگاه در مقطع دکترای حرفه ای فیزیوتراپی به عنوان قطب آموزشی فعالیت خواهد کرد. موذن زاده در ادامه در خصوص مشکلات فعلی فیزیوتراپیست های استان نیز گفت: بحث تعرفه های غیر واقعی و نازل فشار بسیاری به مراکز فیزیوتراپی در استان وارد کرده است. او افزود: در حالی که تعرفه ها فقط ۲۵ درصد در بخش خصوص افزایش یافته میزان تورم بالای ۷۰ درصد بود و با این فاصله ای که بین تورم و رشد تعرفه ها وجود دارد شرایط اقتصادی مراکز فیزیوتراپی بسیار سخت و بحرانی است.
موذن زاده عنوان کرد: یکی دیگر از مشکلات این مراکز تاخیر در
پرداخت های سازمان های بیمه گر است ، در مورد بیمه های پایه تامین اجتماعی بیش از ۶ ماه به مراکز فیزیوتراپی سطح استان بدهکار است.
او گفت: در مورد بیمه های تکمیلی هم خیلی شرایط مطلوبی نداریم و برخی حتی تعرفه های ناچیز فعلی را هم می خواهند تعدیل کنند. رییس انجمن فیزیوتراپی ایران افزود: از دیگر مسایل مورد بحث دخالت افراد فاقد صلاحیت در امور فیزیوتراپی است که از مردم خواستاریم مراقب این افراد سودجو باشند و در صورت برخورد با آنها موارد را به انجمن فیزیوتراپی اطلاع دهند. او عنوان کرد: افزایش قیمت تجهیزات فیزیوتراپی و هزینه های کلینیک داری بخصوص برای فیزیوتراپیست های جوان، مشکلات زیادی ایجاد کرده و امیدواریم اصلاحات تعرفه ای به بهبود اوضاع این فعالان حوزه درمان بیانجامد.
رییس انجمن فیزیوتراپی ایران تاکید کرد: مردم بخصوص افرادی که در منزل خدمات درمانی را دریافت می کننداز صلاحیت علمی و حرفه ای درمانگر اطمینان حاصل کنند. او توصیه کرد: اگر کسی برای ارایه خدمات فیزیوتراپی به منزل مراجعه می کند، حتما کارت نظام پزشکی و یا کارت انجمن فیزیوتراپی ایران را از فرد مطالبه کنندو در هر حال بر روی احراز هویت درمانگر حساس باشند. موذن زاده تصریح کرد: فارغ التحصیلان مقاطع مختلف تریبت بدنی به هیچ وجه درمانگر نیستند و مجاز به دخالت در امور درمانی و از جمله فیزیوتراپی را ندارند. او گفت: همچنین افرادی که با عنوان طب ایرانی اسلامی وارد عرصه فیزیوتراپی، تمرین درمانی و جااندازی مفاصل می شوند، متخلف هستندو مردم نباید به آنها اعتماد کنند.
رییس انجمن فیزیوتراپی ایران همچنین نسبت به شیوع مشکلات اسکلتی عضلانی ابراز نگرانی کرد. این مشکلات در دوران کرونا به دلیل کم تحرکی افزایش یافت و معتقدم بخصوص در مورد کودکان و نوجوانان میزان فعالیتهای ورزشی و فیزیکی هنوز به وضعیت قبل از کرونا نرسیده است.
رییس انجمن فیزیوتراپی فارس نیز در این مراسم عنوان کرد: فقر حرکتی به همراه پیری جمعیت، امروزه سلامت اغلب جوامع بشری را با چالش جدی مواجه کرده است. تاثیر این دو عامل در کشورمان ایران و از جمله فارس بدلیل توسعه نامتوازن سبک زندگی نسبت با رشد روزافزون تکنولوژی دو چندان ارزیابی می شود.
دکتر احمدرضا نعمت اللهی افزود: رسالتی که از هم اکنون بار آن به منظور کاهش اثرات زیانبار آینده، بر دوش متولیان نظام سلامت احساس می شود توجه به اصول پیشگیرانه در این خصوص است. او عنوان کرد:
خوشبختانه با تصویب و اجرای دکترای حرفه ای فیزیوتراپی در سال جاری، گامی بلند و موثر در این راستا برداشته شد و به نوعی زیرساختی قابل اتکا برای آینده جامعه در این حوزه برداشته شد.
دکتر نعمت اللهی گفت: مورد دیگر روندصدور پروانه های موسسات فیزیوتراپی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز است که در صورت تسریع روند صدور همانند سازمان نظام پزشکی، قطعا رضایتمندی و انگیزه بیشتری را در جامعه فیزیوتراپی ایجاد می کند. در مورد تمدید پروانه موسسات هم با توجه به مراحل و مشکلات تمدید انتظار می رود مدت زمان اعتبار پروانه ها افزایش یابد.
گفتنی است در این مراسم از علی ایزدپناه ،محبوبه همتی ،نجمه قنبری
،نسیم فرهمند وسیده افروز شکرفروش به عنوان فیزیوتراپیست های نمونه فارس و از دکتر شهره تقی زاده به عنوان فیزیوتراپیست پیشکسوت تجلیل شد.