جلسه انجمن فیزیوتراپی فارس با مدیریت بیمه سلامت استان فارس

جلسه انجمن فیزیوتراپی فارس با مدیریت بیمه سلامت استان فارس
6 تیر 1400
192 بازدید

گزارش جلسه انجمن فیزیوتراپی استان فارس با ریاست محترم بیمه سلامت استان فارس موضوع جلسه : طرح مشکلات سیستم نسخه پیچی الکترونیک و تعاملات گسترده تر انجمن فیزیوتراپی و بیمه سلامت جلسه ای در تاریخ 26/02/1400 با حضور ریاست محترم انجمن فیزیوتراپی ایران جناب آقای موذن زاده ، آقایان دکتر نعمت الهی (ریاست انجمن فیزیوتراپی […]

گزارش جلسه انجمن فیزیوتراپی استان فارس با ریاست محترم بیمه سلامت استان فارس
موضوع جلسه : طرح مشکلات سیستم نسخه پیچی الکترونیک و تعاملات گسترده تر انجمن فیزیوتراپی و بیمه سلامت
جلسه ای در تاریخ 26/02/1400 با حضور ریاست محترم انجمن فیزیوتراپی ایران جناب آقای موذن زاده ، آقایان دکتر نعمت الهی (ریاست انجمن فیزیوتراپی شعبه فارس) ، دکتر رضایی و فیزیوتراپیست حامدی و خانم دکتر کاشرفی فرد اعضای هیئت مدیره انجمن فارس و آقای دکتر لطفی ریاست محترم بیمه سلامت استان و همکاران ایشان آقایان دکتر فرهمند ، کشاورز و کاویانی و خانم ها دکترفریدان و زنگویی تشکیل گردید.

نمایندگان همکاران فیزیوتراپیست در این جلسه با بیان وجود مشکلات متعدد در وارد کردن نسخ الکترونیک بیان داشتند: نرم افزار سیب با نرم افزار نسخه پیچی الکترونیک همخوانی ندارند و به علت مشکلاتی که برای ارجاع بیمار به مراکز وجود دارد، عملا میزان ارجاع به مراکز فیزیوتراپی کاهش یافته و این مساله می تواند منجر به وارد شدن خسارتهای جبران ناپذیر به نظام سلامت کشور و افزایش هزینه های سازمانهای بیمه ای به علت افزایش تعداد عملهای جراحی ناشی از عدم دریافت خدمات فیزیوتراپی در زمان مناسب گردد.
نمایندگان همکاران فیزیوتراپیست در ادامه جلسه بیان کردند: با توجه به اجرای طرح پزشک خانواده در استان فارس، تقاضای ما و همکاران ما این است که اجرای این طرح تا زمان فراهم شدن ساختارهای مناسب به تعویق بیفتد و همکاران بتوانند همچنان نسخ کاغذی بیماران را پذیرش نمایند.
اعضای هییت مدیره شعبه استان فارس در ادامه با توجه به محدودیتها و سختگیریهایی که با الکترونیکی شدن نسخ ایجاد خواهد شد ضمن درخواست ارائه تسهیلات از طرف سازمان بیمه سلامت جهت هرچه بهتر اجرا شدن این طرح، خواستار برداشته شدن سقف بیمه سلامت مراکز فیزیوتراپی شدند.
همچنین عدم قرارداد با مراکز جدید بعنوان یکی از نکات مورد توجه نمایندگان همکاران فیزیوتراپیست در این جلسه بیان شد که اعلام گردید در حال حاضر هیچ مرکز فیزیوتراپی در صف قرارداد با بیمه سلامت در استان فارس قرار ندارد و با تمامی مراکز قرارداد بسته شده است که این مساله در نوع خود در کل کشور کم سابقه است.
همچنین به مساله تفاوت در صندوق های مختلف بیمه خدمات درمانی و پوشش ندادن بعضی از صندوق ها در مراکز خصوصی اشاره شد.
در ادامه جلسه جناب آقای دکتر لطفی مدیر کل بیمه سلامت استان فارس با اعلام اجباری بودن پیاده کردن طرح نسخ الکترونیک برای تمامی بیمه ها بیان داشتند تا زمانی که زیر ساخت های لازم برای پذیرش نسخ الکترونیک فراهم گردد، بیمه خدمات درمانی نسخ کاغذی بیمه را قبول می کند. همچنین به همکاران فیزیوتراپیست کمک خواهد شد که نرم افزار را بصورت کامل آموزش ببینند و سازمان تلاش خواهد کرد مشکلات این نرم افزار به تدریج حذف گردد. در ادامه بیان شد مصوبه ای در حال پیگیری است که هزینه ای برای ثبت نسخ در مراکز توسط بیمه سلامت استان و همچنین کشوری پرداخت گردد .
در مورد برداشتن سقف بیمه خدمات درمانی مراکز، موارد لازم بررسی گردیده و حداکثرظرف یک ماه آینده نتیجه به انجمن فیزیوتراپی شعبه فارس اعلام خواهد شد .
آقای دکتر لطفی در ادامه بیان کردند معوقه های مراکز را به زودی پرداخت خواهند نمود .
در ادامه مقرر گردید که محدودیت های اعمال شده در شیوه نامه توسط انجمن به ریاست محترم بیمه سلامت اعلام گردیده و ایشان پیگیر رفع این محدودیت ها باشند . همچنین در مورد لینک سامانه سیب به سامانه های سازمان و لینک آن به پزشک خانواده قول همکاری داده شد. در پایان بیان شد که همکاران بتوانند نسخ پزشکان غیر طرف قرارداد با پزشک خانواده از طرف بیمه سلامت را در مراکز پذیرش نمایند که البته عملی شدن این مورد منوط به صحبت در مرکز ستاد پزشک خانواده می باشد .